به نام تو

انک لا اله الا انت

به نام تو

انک لا اله الا انت

ربِّ صلّی علی مُحسن فی العالمین

آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۹۶، ۱۸:۴۳ - سید محمد موسوی
    عجب...

بلی

دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۲۹ ب.ظ



زخمی به دلم زدی که کاری است

این چشمه خون همیشه جاری است

این روضه همیشه بر قرار است

این صومعه وقف بی قراری است

تو پرسش ات از ازل الست* است

من پاسخم از همیشه آری است

جز مهر تو در دلم ندارم 

سرمایه من همین نداری است

آب از سر من گذشته بشتاب

هنگام ظهور اضطراری است

 


*و خدا پیش از هبوط به آدمی زادگان آینده پرسید:

أ لستُ بربّکُم؟

آیا من پروردگارتان نیستم؟

قالو: بلی 

شهدنا

گفتند : آری

 شهادت می دهیم...

این پیمان و اقرار در ادبیات فارسی به "عهد الست "شهرت یافت 


  • فرشته حالی

نظرات  (۱)

پس از روز الست از اینجا اومده. برام خیلی جالب بود و نمیدونستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">